Nieuwsgierig?? - Reisverslag uit Albergen, Nederland van Diënne en Coen Demmer - WaarBenJij.nu Nieuwsgierig?? - Reisverslag uit Albergen, Nederland van Diënne en Coen Demmer - WaarBenJij.nu

Nieuwsgierig??

Door: Diënne en Coen

Blijf op de hoogte en volg Diënne en Coen Demmer

31 Oktober 2008 | Nederland, Albergen

Albergen, 31 oktober 2008

Hallo lieve mensen!

We zijn alweer 2 maanden in Nederland. De beslissing om naar huis te gaan was ineens erg snel gemaakt en we hebben nog geen moment spijt gehad.
De laatste weken fietsten we met een erg Nederlands beeld op ons netvlies, i.p.v. de prachtige lokale landschappen en rare fratsen die de bewoners uithalen.

Op 24 augustus landden we op Schiphol, waar de complete families Demmer en Verkade ons stonden op te wachten. Na een heerlijke lange koffiebijeenkomst en uitgebreid vliegtuigen kijken met onze neefjes, gingen wij met de familie Demmer mee naar het oosten des lands.

Huis?
We wonen in Albergen, 6 kilometer ten oosten van Almelo. Coen is terug in zijn oude vertrouwde dorp, en ik Diënne, ben ‘geëmigreerd’ vanuit Rotterdam. Ons huis is een zelfstandige woonruimte boven Coen zijn ouders, net buiten het dorp. Voorlopig blijven we hier wonen tot we weer helemaal gesetteld zijn en een ritme hebben.
En ja… het is even wennen voor mij, maar het leven hier bevalt erg goed. Het is gelukkig zo anders als Rotterdam, dat het ook niet meer met elkaar te vergelijken is.
Nieuwsgierige kassières, vliegenpoep i.p.v. hondenpoep, crossen in een weiland, hardlopen vanuit huis door bos, hei en weilanden. Ik vind het allemaal nog heel bijzonder… En ik geniet er met volle teugen van.

Werk?
Coen is per 1 oktober meteen weer aan de slag gegaan bij zijn oude werkgever in Deventer. Dat is een assurantiekantoor en heeft veel te doen met levensverzekeringen en pensioenen. Gelukkig eerst maar 3 dagen per week, zodat we ons huis en leven weer op kunnen bouwen.
Ik ben pas na anderhalve maand gaan zoeken, maar wel meteen raak!
Per 1 november ga ik 4 dagen als mondhygiënist werken in een vrijgevestigde praktijk in Nijverdal, en een groepspraktijk in Almelo.

Fietsen?
De ene fiets is uitgepakt en in elkaar gezet, de andere fiets zit nog in de doos. Schandalig, maar we zijn ook nog niet aan fietsen toegekomen. Natuurlijk fietsen we wel, maar gewoon naar de supermarkt en kleine stukjes.
Voor de sport hebben we het hardlopen weer opgepakt en we lopen het liefst elke dag als we niet hoeven te werken. Van Albergen naar het Hondenven en terug, een mooi rondje van 10 kilometer. Zo blijven we toch nog fit!

Vrienden en familie?
Zijn erg blij dat we er weer zijn en nog blijer dat we voorlopig blijven. We zien elkaar regelmatig en allebei hebben we leuke schoonfamilie.
Met de vrienden hebben we tot nu toe voornamelijk afspraken in de stamkroeg Morshuis. Heel erg gezellig en meestal rollen we naar huis! Dat gebeurt niet zo vaak hoor!
Verder vinden we het heel erg leuk als er af en toe mensen komen logeren. Na alle gastvrijheid waar we zo van hebben genoten op reis, zijn we wel verplicht om een logeerkamer te hebben, natuurlijk!

Dus…het gaat goed met ons. Wil je meer weten? Bel of mail ons gerust.

email:

mobiel Diënne: 06-41021435

• 01 November 2008 - 10:44

Cees En Paula:

Hoi Lieve luitjes,
    Wil even laten merken dat ook deze laatste mail luid en duidelijk is doorgekomen in Estepona waar jullie in het begin van de trip nog een paar dagen geslapen hebben.
    Waanzinnig wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Ben benieuw of het Hollandse gevoel jullie in de tang houd jullie lang in het land houd.
    Wij zijn van al dat reizen erg onrustig geworden op onze leeftijd en willen het liefste morgen weer de vlieger in om de rest van de wereld ,waar we nog niet geweest zijn, te ontdekken.
    Jongens wij nemen weer contact op als we in het land zijn om jullie in levende lijven nog een keer te ontmoeten. Blijf intussen lief voor elkaar en sterkte met het weer deelnemen aan het arbeidsproces, denk dat jullie laatste jaren een stukje zwaarder waren.
    Liefs en een dikke zoen vanuit Spanje.
    Besitossss XXX Paula en Cees R.

• 15 November 2008 - 13:08

Margo:

Zo te horen bevalt het jullie weer goed in Nederland!!! Er valt hier in Nederland ook van alles te ontdekken!

Liefs Margo

• 31 Januari 2009 - 08:25

Peter.O:

Prachtig al die mooie reisen, ben jaloers! ik was een s benieuwd op welke fietsen jullie deze trip`s hebben gemaakt.en welk versnellings systeem is gebruikt? Gr en geniet van NL