Ineens zijn wij in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Diënne en Coen Demmer - WaarBenJij.nu Ineens zijn wij in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Diënne en Coen Demmer - WaarBenJij.nu

Ineens zijn wij in Singapore

Door: Diënne en Coen

Blijf op de hoogte en volg Diënne en Coen Demmer

25 Mei 2008 | Singapore, Singapore

Foto's: www.wereldfietser.mijnalbums.nl
email: bikedemmer@hotmail.com
ddverkade@hotmail.com


Hallo vrienden,

Na een maandje in Nederland, waar wij ontzettend hebben genoten van alle voedsel, luxe en schoonheid, familie en vrienden, zijn we op 19 mei teruggevlogen naar Delhi, India.

In Delhi regent het pijpestelen en de wegen staan grotendeels blank. Ons plan was om nog naar het noorden van India te fietsen, maar ook omdat Coen dat al een keer had gedaan, hebben we dit plan nu laten gaan.

Een ticket geboekt naar Singapore en... voila, we zijn er al!
De luxe begon al in het vliegtuig. Jetair heeft het prima voor elkaar met privee tv en genoeg films om uit te kiezen.

Op Singapore airport is gratis internet en telefoon voor lokaal gebruik en dankzij connecties hadden we ook ineens een adresje midden in de stad!

We hebben de fietsen weer in elkaar gezet en in het donker de 30 kilometer naar onze slaapplek afgelegd. Fietsen hier in het donker is veiliger dan fietsen in India overdag!

Gisteren zijn wij Singapore ingeweest en we vinden het geweldig. De stad doet ons aan Dubai denken, maar dan veel natuurlijker. Goede loopafstanden, veel groen, veel shoppingmalls, grappige oude buurtjes met kleine huisjes tussen de hogen torenflats (meestal prachtige architectuur)

We blijven nog een paar dagen en gaan dan naar Kuala Lumpur in Maleisie.

Het is hier tropisch warm, erg vochtig en ruim 30 graden!

Groeten en tot mails!

Dienne en Coen



  • 26 Mei 2008 - 00:14

    Leny Ellermeijer:

    Leuk in Singapore, dat brengt mij in gedachten terug naar de reis in 1980, waar Singapore onderdeel was van een rondreis door Thailand en Indonesie.
    De stad heeft ook een mooi orchideeen tuin, maar ook kitscherige gebouwen vind ik.
    Maar misschien is alles alweer veranderd.
    Veel plezier nog en een veilige reis gewenst.

  • 26 Mei 2008 - 04:40

    Paula En Cees:

    Hoi Wereldreizigers,

    Als jullie nog even daar blijven ontmoeten wij elkaar daar bij een biertje. Wij zijn na een maand VietNam,Cambodja, een maand New Zealand nu alweer 4 maanden in Australië en zijn bijna aan het einde van onze trip.Wij vliegen over 3 weken van Brisbane naar Singapore voor een paar dagen en dan op huis aan waar we 16 januari vertrokken zijn.We doen ons best maar halen het reis verhaal van jullie nooit meer in.
    Als jullie eens een regenachtige middag hebben, en je hebt vrij internet moeten jullie eens kijken op www.paulaenceesrondje2.waarbenjij.nu om onze verhaaltjes te lezen.
    Jongens het ga jullie goed, we zien elkaar weer.
    Dikke kus voor Diënne en een hand voor Coen.
    Liefs Paula en Cees R.

  • 26 Mei 2008 - 12:32

    Sjors Van Bergeijk:

    Hallo,

    ik ben een student uit Nederland, Breda, en ben erg op zoek naar een stage in Singapore. Het is allemaal niet zo makkelijk als ik dacht en daarom probeer ik het via deze weg. In september moet ik namelijk al beginnen. Het is een voor een periode van 5 maanden. Mijn vraag is nu eigenlijk of je toevallig een tip hebben voor mij die kan leiden tot een stage in Singapore, alles is welkom! Een engelstalige CV plus motivation letter zijn al klaar en kunnen dus zo verstuurd worden. Ik hoop dat je mij kan helpen. Mijn e-mail adres is sjorsvanbergeijk@live.nl
    Ik hoor graag van je. Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

    Groeten Sjors van Bergeijk

  • 27 Mei 2008 - 04:06

    Hedie Sizoo:

    Heb begrepen van Rieky dat jullie me gemaild hebben. Aan mijn naam kan je zien waar het foutje in het adres zat.
    Jullie zijn van harte welkom in KL, laat ff wete wanneer, dan zal ik jullie uitleggen hoe je er komt.
    Hoewel ik de weg al1 als autorijder en wandelaar ken...... tot gauw Hedie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diënne en Coen Demmer

Na onze 3 jarige fietsreis van NL naar China via Zuid Afrika, is het nu tijd voor een camperrondreis in Australië met onze 3 kinderen. In maart vliegen we via Singapore naar Sydney. In oktober vliegen we terug naar Nederland.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 236083

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 06 Oktober 2015

Australië

12 November 2005 - 12 Juli 2009

Fietsreis rond de wereld in 3 jaar

Landen bezocht: