Australië 4: - Reisverslag uit Perth, Australië van Diënne en Coen Demmer - WaarBenJij.nu Australië 4: - Reisverslag uit Perth, Australië van Diënne en Coen Demmer - WaarBenJij.nu

Australië 4:

Door: Coen en Diënne

Blijf op de hoogte en volg Diënne en Coen Demmer

21 Mei 2015 | Australië, Perth

We doen hard ons best om de foto's op de site te zetten, maar zelfs in Perth is internet niet zoals het thuis is...
www.wereldfietser.mijnalbums.nl

Australië 4: Kalgoorlie - Albany - Margaret River - Perth
Hallo allemaal!
De afgelopen weken hebben we ruim de tijd genomen om zuidwest West Australië te bekijken. Zeker toen het een paar dagen prachtig weer was, hebben we er echt van kunnen genieten. Het mag dan wel herfst zijn, maar voor ons voelt het als zomer met temperaturen tussen 20 - 25 graden en zon.
Het gebied is prachtig, groene weilanden, hoge karri bomen(eucalyptusbomen tot wel 100 meter hoog), geweldige kustlijn met mooie rollende golven en helder water, baaien zonder golven en witte stranden.
In Hamelin Bay hebben we Stingrays gezien. Dit zijn roggen van ongeveer 70 cm doorsnee, ze komen in de branding bijna het strand op. Daar kwamen ook dolfijnen langs zwemmen, echt geweldig!
Elk stukje zee speuren we af naar walvissen, maar helaas… nog geen spoor.
Verder hebben we echt nog helemaal geen enge of gevaarlijke dieren gezien, maak je dus vooral niet ongerust daarover!

We hebben aardige mensen ontmoet waar we in de tuin mochten kamperen en weer andere aardige mensen waar we een dag hebben doorgebracht, gezellig hebben gegeten en koffie hebben gedronken.
En.. we hebben hier ook bij een Nederlandse molen geslapen. Molen de Lelie en deze maalt spelt. We hadden Roel (een NL) ontmoet en hij nodigde ons uit om een kijkje te komen nemen bij de molen. Roel en Lucy hebben ook 3 kleine zonen, dus onze jongens konden weer eens met andere kinderen en speelgoed spelen.
Met hen hebben we gewandeld in de Stirling Range. Een nationaal park met de hoogste berg van West Australië. Het weer sloeg daar om naar regenachtig, dus erg veel hebben we niet meer gewandeld. We hebben wat kleine plaatsjes (Albany, Denmark, Walpole) gezien en de Karri bossen verkend.

In de buurt van Margaret River (de surf en wijnstreek van West Australië) zijn we een paar dagen. Het gebied is prachtig en het weer is ondertussen ook opgeknapt. Een heerlijk zonnetje met 20-25C. Er is een ijsboerderij in de buurt, waar geweldig lekker ijs is, zo hebben we moederdag gevierd.
We blijven hier een beetje hangen, dit schijnt een van de mooiste gebieden van Australië te zijn.
We hebben geen haast om in Perth te komen, ook al hebben we wel veel zin om ook daarheen te gaan. We blijven altijd nieuwsgierig wat er om de hoek is.

Weggejaagd op moederdag!
Op moederdag gaan we bij een mooie zonsondergang dineren (gewoon eten aan onze
campingtafel ; ) ) . Het is echt prachtig aan zee. Strak blauwe lucht, klein briesje. Het is echt heerlijk. Maar dan komen er opeens miljoen muggen op ons af. We vluchten de camper in en eten daar ons toetje.

De politie deelt forse boetes uit
Op een avond zoeken wij een geschikte parkeerplaats waar we de nacht kunnen doorbrengen. We vinden een geweldige plek aan het strand. We zien wel het bordje dat zegt dat slapen in auto’s verboden is, maar geloven dat het niet z’n vaart zal lopen.
De volgende ochtend om 7:00uur wordt er op de deur geklopt. De politie komt ons vertellen dat we hier niet mogen slapen en dat we een boete van $100,- per persoon zouden moeten betalen. De agente ziet ons zitten aan het ontbijt en besluit de boete in te trekken. Vriendelijk zegt ze dat dit een waarschuwing is en dat we niet meer mogen kamperen op deze plek.

Inmiddels zijn we in Perth, het weekend verschrikkelijk veel regen, nu het weer opklaart kunnen we de boel verkennen. Eerst zorgen we dat we alles van de camper weer in orde krijgen. Een paar weken geleden hadden we een lekke band en nu moet het wiel vervangen worden, het lekt in de badkamer en zo zijn er nog wat kleine mankementen waar de mannen in de garage van het verhuurbedrijf zich op kunnen uitleven. Toch zijn we nog blij met onze camper en het voelt echt als ons huisje.
In Perth willen we nog naar Kings Park en Fremantle. Misschien gaan we zelfs nog een rondje fietsen als het lukt om zitjes te regelen…

Met de jongens gaat het ook goed, we doen pogingen om Jasper zichzelf te laten aankleden, maar dat is elke ochtend nog een beetje een gedoe. We hebben hem te lang verwend met aankleden en dat ging ook lekker snel…
De pogingen om Menno zindelijk te maken hebben we helemaal gestopt. Een hopeloze zaak, dus daar hebben we het nog niet over… We doen wel weer een poging als we een wasmachine binnen handbereik hebben…
Wèl slaapt hij nu al een paar nachten zonder speen en daar zijn we allemaal heel trots op en blij mee! De spenenfee heeft de speen meegenomen en moet nu nog op zoek naar het gewenste cadeau… Maar dat vindt de fee vast wel in Perth…
Olaf gaat nog zijn gangetje, hij hobbelt achter Jasper en Menno aan, of gaat zijn eigen gang, hij is een echte wandelaar! Gelukkig zit hij ook nog graag in de rugdrager…

Met Coen en Diënne gaat ook alles goed, weinig bijzonders te melden. We hadden het hardlopen weer opgepakt, maar dat is bij 3x gebleven. Best lastig om te lopen op vreemde plekken in het donker en zonder douche. Af en toe als we er echt behoefte aan hebben en als de mogelijkheid er is, lopen we een rondje. En Jasper gaat dan graag mee op zijn mooie fiets…

Lieve groeten, Coen, Diënne, Jasper, Menno en Olaf

• 22 Mei 2015 - 11:23

Ine Heerink:

Hallo allemaal,
    Zo leuk om alles over jullie avonturen te lezen. Blij dat jullie zo genieten. Ik heb de kinderen op school al veel foto's laten zien en ik heb het idee dat veel ouders thuis dit ook al volgen. Leuk hoor.
    Ben wel heel benieuwd hoe Jasper alles ervaart. Spreekt hij al een beetje Engels?
    Geniet nog maar even en de groetjes van alle kinderen van groep 1B en van mij.

• 31 Mei 2015 - 22:51

Janine Stortelder:

Hoi Diënne en Coen en kinders
    Ik was een beetje verdwaald, maar kwam tijdens het dwalen op mijn computer jullie weer tegen. Natuurlijk jullie verslag gelezen. Wat een avontuur. Ik ga jullie vanaf nu regelmatig volgen.
    Heel veel reisplezier, veel liefs en groetjes ook van Fons, Janine